Dag 3 - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Samira Vrijhof - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Samira Vrijhof - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg Samira

15 Juli 2014 | Indonesië, Berastagi

Talita's Guesthouse

In House of Zaza Zizi kregen we als ontbijt toast met (kwik) hagelslag en kaas met daarover heen nog een beetje chocolade saus... Aparte combo en niet zo heel lekker op de maag. Via Bagus Holidays (touristenbus) naar Berastagi gereden met nog 2 Nederlanders en een frans stel en een andere vrouw die niks zei. De chauffeur reed als een gek en zagen eenden in zakken naast de weg die verkocht werden en mega grote vleermuizen om te eten. Kippen en kuikens op een hoopje in kleine kistjes. Heel veel straat katten en honden met korte staartjes en de katten zijn bijna net zo klein als cavia's. Eerst dacht ik aaawh wat zielig. Toen kwam de vraag: hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? En toen zei Ayu: "Ja maar dat doen ze bij ons ook". Daar zeg je me wat! De stomme westerse doos die ik ben. Hier komen ze natuurlijk uit voor dit soort dingen. Iedereen weet dat t gebeurd. Maar in Nederland doen we t stiekem. Wij weten dat we fout zitten maar toch doen we alsof t niet zo is.
Als ik terug kom in Nederland toch maar even goed nadenken over die AH kipfilet'jes...

De chauffeur wist een goed Guesthouse en heeft ons daarheen gereden. We kwamen bij een oud stel hij is Nederlands en zei Indisch. Spreken Nederlands met hem en af en toe een beetje Nederlands/Engels/Indisch met haar. Lekker gegeten bij een restaurant. Eigenaar sprak nog een beetje Nederlands en was helemaal verliefd op ons. Omdat we gemixt waren en hij ons daarom zo mooi vond hahah.
S'avonds kwam de jongeren kerk bij de guesthouse en hebben tot 12 uur keihard lopen zingen, nauwlijks kunnen slapen dus...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Berastagi

Samira

Mijn reis naar Indonesië, Sumatra, Java & Bali. Om zo mijn roots te vinden samen met mijn mijn (ook indo) vriendin :)

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 1558

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Indonesië

Landen bezocht: